Profil Diri

My photo
Fakulti Ekologi Manusia, Universiti Putra Malaysia, Serdang, Selangor, Malaysia
Seorang penjawat awam, telah berumahtangga dan beristeri. Menyukai respons orang ramai terhadap hasil penulisan dan berkongsi ilmu, pengetahuan dan pengalaman. Bercita-cita besar dan mempunyai tujuan hidup yang futuristik. Ingin melihat Malaysia menjadi negara maju sebelum tahun 2020 dan rakyat Malaysia tersohor di persada antarabangsa. Ingin melihat agama Islam dan umat Islam melonjak naik.

Intro

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia,

Manfaatkan Blog ini untuk tujuan pembelajaran dan penambahan ilmu pengetahuan.

KELAB KENEGARAAN MALAYSIA, TITAS DAN HUBUNGAN ETNIK

Thursday, January 26, 2012

Selamatkan Selangor Darul Ehsan

SHAH ALAM, 13 JAN : Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menyifatkan tindakan Kerajaan Negeri Selangor menaikkan kadar sewa pusat perniagaan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) sekali ganda baru-baru ini sebagai keterlaluan. "Saya dimaklumkan bahawa peniaga di Kompleks PKNS ini menghadapi satu masalah yang berat dan sukar. Masalah itu adalah ekoran tindakan kerajaan negeri menaikkan kadar sewa sebanyak 100 peratus.

"Walaupun boleh dikatakan kadar disini masih rendah berbanding kompleks yang lain, tetapi kenaikan 100 peratus adalah keterlaluan," katanya dalam sidang media selepas program ramah mesra bersama peniaga di Kompleks PKNS di sini hari ini. 

Katanya, sebagai kerajaan negeri yang mendakwa diri mengutamakan kebajikan rakyat, Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid tidak wajar menaikkan kadar sewa pusat perniagaan itu.
Justeru, beliau menyeru rakyat memberi kepercayaan kepada Barisan Nasional (BN) untuk mentadbir semula negeri itu pada pilihan raya umum akan datang. http://antarapos.com/v1/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7WlapZg

No comments:

Nostalgia

Nostalgia
YB Yang Bijak